Friday, August 21, 2009

Päikesepoiste pangaeri: Pensionikyynik

Hetk tagasi helistas mulle tytarlaps pangast nimega SEB. Ma ei teadnud, et mul nendega midagi asjatada oleks, ent kuulasin ta siiski ära. Neiukesele oli antud käsk helistada inimestele ja teavitada neid, et novembri lõpuni saab kirjutada avaldusi pensioni teise samba maksete jätkamiseks. Saab. Aga muidugi ei pruugi. Igayhe vaba valik, eks ole.

- Kas teie teadsite seda?
- Teadsin.
- Olete selle peale mõelnud?
- Olen.
- Ja...?
- No kui ma vaatan, mis viimasel ajal mu pangaarvel toimub, siis nagu ei kipuks. Pikemas perspektiivis muidugi ju võiks, ent... No aega on selle kiire asjaga.
- Tõsi, aega on. Samas pikemas perspektiivis, nagu te ytlesite, tõesti tasub sellele mõelda. Natuke on ju siiski ka lootust, et riik kunagi enda puudujääva osa kompenseerib.
- Nooooojah. Elu on tõestanud, et äravõtmine läheb alati libedamalt kui juurdepanemine. Ja selles on sygavalt kaheldud, kas riigil tähtaja saabudes sellisteks lõbustusteks ikkagi raha on.
- Jah, eks riigi usaldusväärsus on viimastel kuudel tõsiselt kannatada saanud. Kuid samas on väga ebamugav, kui pensioniiga ykskord kätte jõuab ja selle eest pole hoolt kantud.
- Noh, kui ma nyyd statistika peale mõtlen, siis pole erilist kindlust, et ma seda pensioni yldse näen.
- Keskmine eluiga ikka vähehaaval tõuseb, isegi meeste oma.
- Jah, aga ysna aeglaselt. Hiinas on see siiski märgatavalt kõrgem.
- Kui teatud eani juba elatud, on märksa suurem tõenäosus edasi elada.
- Jah. Ja kui nyyd võtta arvesse suguvõsas varem esinenud sydamehaigusi, kukub see tõenäosus jälle kolinaga. Kui mu isa pensionini ei elanud, ei ole ka mul palju lootust.
- Tjah. Eks seda saab muidugi pärandada ka...
- Kui teie pank ja meie riik selleks ajaks ikka alles on.
- Nojah. Aga nagu ma aru saan, te olete sellest kõigest teadlik ja teid pole pensionisammastest eriti teavitada vaja.
- Enam-vähem jah. Eks ma mõtlen selle yle. Igatahes aitäh helistamast ja ytlemast. Kena päeva.


Kyllap ma kunagi tolle õnnetu avalduse kirjutan. Tulevikuennustamine on hasartmäng, milles osalemine on mõnes mõttes kohustuslik või vähemalt rangelt soovitatav. Enamik muidugi kaotab nagu igas mängus, kuid kui sa oled kaotusega arvestanud ja ikkagi ei kaota, on see teistmoodi kaotus ja hoopis ebamugavam. Nagu õlekõrtest haaramine ikka: yhest-kahest pole asja, aga terve vihk võib olukorra juba päästa.

No ja siis tuleb muidugi mõni ulakas nagamann tikuga.


P.S. Kas teie olete märganud, et meil on nyyd kaks ypris sarnase nimega panka: SEB ja SWB? Nii nad seda endist Hansahoiupanka uuemal ajal lyhendavad. Need võiks siis olla South-Eastern Bank ja South-Western Bank, Kagupank ja Loodepank. Mõnes teistsuguses maailmas näiteks.

 
eXTReMe Tracker