Friday, March 26, 2010

Ettevaatust, Delli-ostjad!

Igasugust IT-nööki on viimasel ajal olnud rohkem kui rubla eest. Mõnest asjast pole kirjutada jõudnud, mõne lahendasin ise vähehaaval ära. Nyyd on jälle värske laks käes. Panen selle siia kirja, äkki jääb siis mõnel teisel samasse orki lendamata.

Mingil kummalisel usulisel põhjusel on Tallinnas kaks firmat, mis Delli lapakatele garantiiremonti pakuvad. Nagu tyypilises politseifilmis on hea politseinik ja paha politseinik, on meil hea teenindus ja paha teenindus.

Hea teeninduse nimi on IT Grupp ja see asub Pärnu maanteel kunagise Kalevi kvartali tagaservas. Ysna halvasti leitav, ent tasub vaeva. Minu esimene kogemus oli untsuläinud vindiga. Windows ei buutinud. Läksin sinna, jooksutati testid ära ja nenditi, et ei leia midagi. Prooviti siiski igaks juhuks teiste kõvaketast ja yteldi, et kuna tollega masin yles tuli, on viga nähtavasti vindis ning see vahetatakse tasuta ära. Tänapäeval pole see sugugi tavaline suhtumine; suur osa firmadest oleks leidnud, et kuna test midagi ei näita, on viga järelikult softis ja nende garantii alla ei käi. Au ja kiitus. Olen sealt iga kord arvuti kiiresti kätte saanud, mis pole kah ammugi igapäevane asi.

Arvasin naiivselt, et Dellidega käivadki asjad nii. Ostsin viimase lapaka pyhapäeva õhtul hirmsa kiiruga toonasest Kartulisalongist ning ei jõudnud asjaoludega õigel ajal tutvuda. Yhel päeval oli arvuti ekraan ilus sinine ning selgus, et mulle sympaatseks saanud teenindus mind enam ei taha. Selle asemel saadeti mind vahvasse paika nimega Max123 Veerenni ja Järvevana nurgal. Kui ma varem arvasin, et Kalevi kvartal on piisavalt urgas, siis Maxi otsides mõtlesin ymber.

Et pikk jutt lyhikeseks kokku võtta, ei osanud keegi mulle seal alguses ytelda, kaua tööga minna võiks; nädal hiljem polnud keegi veel midagi teinud ja kui vintsutatud looma ykskord kätte sain, olin kannatuse juba mitu korda kaotanud. Nenditi ainult, et vint oli õhtal ja kui soovin, võivad nad tunnitasu alusel lapakale uue Windowsi peale panna. Aitäh ei millegi eest, seda oskan ma ise ka teha.

Seekord ytles yles toitejuhtme pesa. Eile õhtupoolikul oli sõber nõus mu Järvevana teele ära viima, nii et kuulasin neiukese juttu, kuidas tehnik helistab "homme või esmaspäeval" ning mõtlesin, et tore, nädalavahetuse sess möödub seekord arvutita. Oli meeldiv yllatus, kui tehnik helistas juba täna hommikul ja teatas, et vahetas emaplaadi välja ning tulgu ma järele.

Loksusin bussiga sinnakanti, sumpasin Savisaare terrorirežiimi ja kohalike kinnisvaraomanike armust lumesulbis ning turnisin mehekõrgustel lumevallidel. Sain pärale ja tagasi ka. Kysisin veel igaks juhuks teenindajalt, kas emaplaat sai samasugune, ning sain ebamääraselt nõustuva vastuse.

Tulin kontorisse ja rõõmustasin: näe, mu eelarvamus ei olnud ikkagi õiglane. Teen kohe ära tänased statistikalood, laen aku ja võtan lapaka Tartusse kaasa.

Vara rõõmustasin. Windows teeb igal käivitusel restardi. Ilmselt vahetas tubli tehnik tõepoolest emaplaadi välja, aga arvutit hiljem käivitada ei yritanud. Milleks aega raisata, kui klient võib seda ise teha? Jama selgus muidugi kella viieks, mil Maxi kontor kenasti kinni pandi.

Ega sellest mõistuloost midagi targemat ei järeldu kui hoiatus teistele saatusekaaslastele: kui tahad osta Delli, uuri, kumb teenindus selle konkreetse poe selle konkreetse Delliga tegeleb (ja kas see ka kuu faasist sõltub). Arvestades tänapäeva lapakate viletsat taset, on teeninduse kvaliteet vähemalt sama oluline kui mudeli parameetrid.

Minul pole selle tarkusega enam midagi peale hakata. Kulutan esmaspäeval jälle paar tundi tööaega, lontsin Järverenni nurgale ja vaatan, mis eksperimente seal kuradi urkas minuga veel tehakse. Senikaua olen jalamees ning konspekteerin loengud ruudulisse kaustikusse. Hunt ise teab, kes mu käekirja pärast dešifreerida suudab. Maxi geniaalne tehnik?


P.S. Äkki ongi mõistlik netbook'idele yle minna ja kogu majapidamist netis pidada. Lugesin oma jutu läbi ning torkas silma, et siin on liiga palju juttu Delli vintidest. Kui taararaha eest ostetud netbook katki läheb, lööd ta naelaga seina ning ostad uue. 25-30K maksnud lapaka korral on nördimus ebaproportsionaalselt suur, samas kvaliteeti niikuinii ei ole.


P.P.S. Flexi kodulehelt vaadates selgub, et osa Delle võtab enda hinge peale veel mingisugune Servica ICT Mustamäel. Aina segasemaks läheb.

 
eXTReMe Tracker