Tuesday, June 13, 2006

Karme makse ja rohelist kaigast!

Eilses arvamusartiklis kuulutas Eesti peataarakoll Peeter Eek: "Taarapant on Eestis piisavalt kõrge".
Sitta ta on.
Minu poolest võiks selle rahulikult viie krooni peale väänata. Odavamate toodete puhul oleks kymme ehk liiast, aga viis ysna paras. Drastiline? Jah, aga just seda ongi vaja.

Eek leiab, et panditaara tagastamise protsent - 75% - on täiesti piisav, et selle yle uhke olla ja õndsalt unele keerata. Kuraditki. Et ma igapäevasest nafta seest söömisest-joomisest kuidagi vabaneda ei saa, ärritab mind niigi. (Rohelus on tore, aga iga päev klaaspurke kaasas tassida, et siis nendesse poest salatit osta, võivad need, kel muud peale poodlemise teha pole.) Aga et ma pean suvalises metsanurgas sellesama plasttaaraga tõtt vahtima, ajab mu raudse järjekindlusega samavõrd marru kui Aafrika reisikirjades kirjeldatavad kilekotipuud kesk kõrbe. Pandiraha peaks olema nii suur, et inimesed mitte ainult veaks kogu ostetud träni poodi tagasi, vaid korjaksid kokku ka varem Eestimaale puistatud laga. Ja loomulikult tuleks kaotada totter nõue, et hiljem niikuinii lömastamisele ja kokkukeetmisele minevad pudelid peavad tagasivõtuks olema säravad ja ainsagi kriimuta - mis käib ka klaasi kohta. Ning oleks ainult hea ja õige, kui yhel päeval hakkaksid riigipalgalised asjapulgad kilekotte ja pappkarpegi pakenditeks pidama. (Mis need siis on, toit või? Kas nad neid tõesti söövad...?)

Jah, ma saan aru kyll, et see oleks riigile suur yhekordne väljaminek. Ainult et ykski muu meetod ju ei tööta. Või tahab Eek ise kogu oma vaba aja metsakoristamisele kulutada? Ei? Millegipärast ma seda just arvasingi. Las teevad siis seda tööd need, kes sellest rõõmu tunnevad ja niisugust sissetulekut piisavaks peavad. Ja raha on meil ju jalaga segada, jagub isegi viletsa kunstina merre uputamiseks. (À propos, miks jääda poolele teele pidama? Likvideerigem põhjus, mitte tagajärg; uputagem Kalevipoja asemel Kangro!)

Selge see, et vabatahtlik töö on tore. Aga selge on seegi, et aega, mil see yhiskonnas domineerima hakkab, minu silmad ei näe. Järelikult tuleb inimesi teistmoodi motiveerida.

Tuleb kyll, aga mõtteviis jääb ette. Igayhe oma, ka nende, kes kutsutud ja seatud.
Las laga vedeleb, egas ta leiba kysi, usub iga pisike eek.

 
eXTReMe Tracker