Tuesday, July 25, 2006

Arvutiturvalisusest

Olen juba pikemat aega kasutanud oma arvuti kaitsmiseks samu asju ning pole vaatamata minimaalsetele kuludele mitme aasta jooksul yhegi tõsisema probleemiga kokku puutunud. Ysna mitu korda on mul tulnud inimestele nõu anda, sestap panen kogu selle jutu nyyd sõnavaeva kergendamiseks kirja.


Ad-aware ja Spybot otsivad mõlemad pisikesi pahavara - pahaksläinud kypsiseid, usse, väljahelistajaid ja muud seesugust kola. Nende ampluaa on kyll sama, kuid pahalaste valik täielikult ei kattu, seega täiendavad nad teineteist kenasti. Ad-aware on ka Google Packis kenasti kättesaadav. Kumbki ei maksa midagi.

ZoneAlarm on tasuta tulemyyride seas päris hea kuulsusega, vana ja suhteliselt usaldusväärne. Uute programmide käivitamisel kysib ta, kas tahad seda netti lubada või ei, kuskilt sealt seest saab ka porte sättida ja igasugust muud peenemat pudi. Varasemad versioonid ei tahtnud mõne failijagamisprogega yhilduda, viimasel ajal pole selliseid probleeme olnud.

Norton Antivirus on antiviiruste seas yks vanemaid ja soliidsemaid. Maksab ta mis ta maksab (mitte oluliselt rohkem kui konkurentide tooted), aga Google Packi koosseisus jagatakse 2005. aasta versiooni kuueks kuuks ka tasuta. Aeg-ajalt on Nortonil olnud probleemi ressursineelamisega, kuid viimase versiooniga pole mul yhtki häda olnud ning enamik tõiseltvõetavaid konkurente on märksa hullemad. Ning väikese ja tundmatu firma tehtud antiviirust ei taha ma ka siis, kui see on pisike ja kiire.

Viimase aasta jooksul olen pööranud tähelepanu ka Microsofti kodulehel pakutavale kraamile. Kola on seal igasugust, mina olen piirdunud kahe vidinaga:
Malicious Software Removal Tool otsib arvutist kurivara, kui sa ta käsitsi käivitad, Windows Defender tegeleb yleyldise turvalisusega ning laseb end ka teatud aegadeks seadistada. Kummastki pole ma siiani otsest kasu saanud, aga topelt ei kärise, raha nad ei taha ning ruumi eriti ei võta.

Ongi vist kõik.
Praegu kyll rohkem meelde ei tule.
Põhimõte on lihtne: 1 tulemyyr, 1 antiviirus (ei maksa endale rohkem hankida, nad ei saa omavahel läbi!) ja 2 pahalaste otsijat (pluss Windoza pudi).
Kyllap on oma osa sellelgi, et ma olen ise ypris paranoiline ning lasen nii tööl kui kodus kõik arvutid vähemalt kord-paar nädalas kõigi vahenditega yle, samuti kannan hoolt nende pideva uuendamise eest. Töö pole tegelikult suur ("Las traktor töötab, mina olen väike!") ning inimeste pidevaid kaebeid kuulates tasub vaeva kuhjaga ära.


***
Viimasel ajal spämmib kõikvõimalikes kohtades Elion oma arvutikaitsepaketiga.
Kui natuke kaevata, võib nende pabereist leida ka nimekirja, milliseid programme nad õigupoolest pakuvad.
Ytlen ausalt: võib-olla on need väga head, aga mina neid ei tunne. Mu enda systeem töötab piisavalt hästi, seega ei taha ma seda surkima hakata. Vähenõudlikud nad igatahes ei ole: 400MHz protsessor, mälu Windows 95/98/ME/NT4.0 puhul 256 MB RAM ja Windows 2000/XP puhul 512MB RAM, kettaruumi 280 MB (installimise ajal 320 MB).

Ent kui keegi arvutiasjadest suurt ei tea, võib ta selle endale ju võtta. Lihtne ja mugav lahendus ning kui midagi viltu on, saab probleemid alati kellegi teise kaela lykata.
Kes proovib, andku kogemustest teada.

 
eXTReMe Tracker