Tuesday, February 27, 2007

Kohu-kohu! Kohu-kohu-kohu!

Muudkui aga kohustavad. Minuni jõudis sihuke kiri (õnneks kyll mitte mulle saadetud):

Tere!

Tuletan veel kord meelde, et iga TÜ üliõpilane on kohustatud lugema kirju oma ülikooli e-posti aadressil. Ülikooli e-posti aadressile pääsete ligi samade paroolidega, millega logite ÕISi.
Ülikooli e-posti juhendit vaadake aadressil:
http://www.ut.ee/it/juhendid/epost

Kõike head soovides
***
*** koordinaator
Naljakas. Kui mina ylikooli astusin, ei kohustanud mind kyll keegi oma kirju just nimelt ylikoolis lugema. Ei esimesel, ei teisel korral. Eks neist ole nyyd yle kymne aasta muidugi möödas ka. Proovisin mõne päeva eest õppeinfosysteemi sisse logida, aga parool on meelest läinud. Egas see suur kaotus pole, Tartu Ylikooli ÕIS oli alguses ehtne peldik ja nyydseks on see tõusnud vusserduse tasemele. Äärmiselt kasutajavaenulik näide sellest, mis juhtub, kui panna byrokraadid programme disainima.

Kohustajast on kahju. Oli kunagi täiesti arukas ja sympaatne tytarlaps, käisime koos Karulas kohanimesid korjamas. Ei tea, mis tal pahasti läks.



***

On neid kohutajaid teisigi. Täna tuli Lehe raamatupidamisse kiri, et Tartu kohtutäitur Reet Rosenthal tahab minult 661 krooni 30 senti. Seda 2001. aasta kohtuotsuse alusel õppelaenu asjas, mida vististi 1999. aastal käendasin. Laenusaaja on ammu kokkuleppe saavutanud ja raha ära maksnud ja mida kõike veel, ent iga aasta alguses avastab mõni usin, kuid mitte väga tark kohtutäitur vanad paberid ning asub kord laenajalt, kord käendajalt mingisugust summat sisse nõudma. Kodanik džentelmen on vestelnud kõigi nende kohtutäituritega, ent egas inimene massina vastu saa: tuleb uus arhiivikaevur ja hakkab otsast pihta.

Kui ma nyyd ei eksi, on neiu Rosenthal selle asja kallal siiski juba teist korda. Ei tea, mis nõudeid kohtutäituritele esitatakse, aga yle 30 ulatuvat IQd ja paremat mälu kui haugil nähtavasti ei nõuta. Mul on igatahes sellest jamast kõrini. Kaalun kaht varianti: kas raisata meeletult aega, raha ja närve ning kaevata kohtupiiga ise kohtusse või usaldada neljandat võimu ja avaldada lehes poolelehekyljeline teadaanne "Tartu kohtutäitur Reet Rosenthal ei saa vaimsete võimete nappuse tõttu oma tööylesannetega hakkama" koos väiksemas kirjas selgitusega, miks ma palun mind selles asjas rohkem mitte tylitada. Mõlemal juhul jääb see vähemalt mõneks ajaks meelde nii praegusele juhmardile kui teistele temasugustele. Ehk saab aastakese jagu rahu.

Selle asja pärast olen ma ikka tõesti vihane.
Riiki esindav loll viib kogu riigi maine põhja.



***

Tegelikult olen haige ja väsinud ja tahan juba ammu töölt ära, aga ootan inimest, kes pidi Tartust tulles mu taksoga valima viima. Kui ta ei tahtnuks siia mingeid asju panna, oleksin juba koju läinud. Arvatavasti ootan ta ära ja lähen ikkagi.
Kurat selle kõigega.
Valida võin ka kodus.

 
eXTReMe Tracker