Saturday, January 13, 2007

Ähvardatakse vastlaga

Olen juba tykk aega hulgale inimestele võlgu yle-eelmisel reedel Vanalinna Muusikamajas toimunud Tallinna roheliste uusaastapeo ylevaate. Tegelikult on selle ylevaatlikud lõigud muidugi eri allikaist kompileeritud, kuna mina olin kogu tegevuses täpselt nii palju ninapidi sees, et mu kogemus oli nagu peotäis suure kireva mosaiigi tykikesi - huvitav, mitmekesine ja pehmelt yteldes segane.


***

Tuli yle 120 inimese. Meie arvestasime umbes 70, maksimaalselt sajaga, kuid poleks ka 40-50 yle imestanud.
Ruum rahvast triiki täis. Keegi siiski kitsikuse yle väga ei nurisenud, ju oli kõigil piisavalt tegemist või muidu mõnus.
Alumise korruse kohvikusse rahvas eriti ei jõudnudki.


***

Tuli ka yle 40 Riigikogu kandidaadi. Esinema pääsesid kõik soovijad ning ka mõni, kes parema meelega poleks rahva ette astunud. Häbelikud sellised. Aega jäi kyll napiks ning vaene Tiiu pidi enamikule aja kukkumisest kellukesega märku andma. Vähemalt ei jäänud kedagi talle endale kella helistama, kui ta kõne asemel unelaulu laulis. Kõlas kenasti.


***

Kuidas keegi esines, ma eriti kommenteerida ei oska. Olin allviidatud viisil hõivatud. Eks neid oli igasuguseid: kohmetuid ja enesekindlaid, pikki ja pisikesi, basse ja baritone.


***

Vaatamata pikale sekeldamisele, mis kiskus kaasa hulga neidki mu tuttavaid, kes ise roheliste sekka ei kuulu (aitäh kõigile!), lahenes muusikaga kõik kenasti. Lahenes Jaak Johansonina. ("See, kes naksitralli moodi välja näeb," ytles keegi.)
Juta lubas kunagi plaadi osta. Ju siis meeldis.


***

Rahvast oli rohkelt, ent toidupuudust ei tulnud. Jagus enam-vähem kõike ning lõpuks jäi ylegi. Mitu kastitäit salatikorvikesi annetati Muusikamajale, kus järgmisel päeval pidi miski suurem kolimine ette võetama.
Kardetavasti ei taha ykski asjakorraldaja veel tykk aega salatikorvikesi näha.


***

Krõmps. krõmps, krõmps.
"Väga hea paprika, muuseas."
Krõmps.
"Ma ise ostan ka iga päev paprikat, aga kunagi pole nii hea olnud."
Krõmps, krõmps.
"Ei tea, kust nad nii hea said."
(Juta, ise kah Selverist)


***

Keegi tundmatu inimene tõi kontorisse mett ja veel midagi head, mille ma nyydseks ära olen unustanud. Võib-olla hapukurke? Igatahes ei saadudki teda lõpuks tänada. Aitäh siingi.


***

Isetoojaid oli hulgaliselt. Soolased ja magusad hoidised ning morsimaterjal muutsid laua märksa lõbusamaks.


***

Ega mina mingi suur asjapulk olnudki, suurema osa ettevalmistusajast veetsin maal. Rohkem niisama õhutasin takka, aitasin kutseid lihvida ning tõin kaminapuid. Ah jaa, nõusid pesin kah.

Nagu selgus, toodavad sada inimest kyll märkimisväärsel hulgal musti nõusid, ent mitte nii palju, et yhele pesijale yle jõu käiks. Eks mul oli ka ridamisi häid abilisi. Kõik ei tule enam meeldegi.


***

Tundub, et pidu läks korda. Tundub ka, et midagi seesugust oli inimestele väga vaja.
Tore on teha õiget asja õigel ajal õiges kohas.
Väsinud olime lõpuks siiski.

 
eXTReMe Tracker