Liiga palju infot. Troppklient
Kas teid ka häirib, kui suvalise leheuudise avamisel hakkab keegi järsku jutustama? Mind kyll. Lappan läbi P-mehe või EPLi uudisenimekirja, klõpsin huvipakkuvad pealkirjad Firefoxi kõrvalsakkides lahti ja äkki algab Winampist kostva muusika taustal mingi kakofoonia.
Kusjuures EPL ja PM on ise selle yle jõle õnnelikud. Uudiste all on pisikesed punased kirjad "Video!" ja "Lisatud ka video!" (Või umbes nii.) Võiks ju võtta hoiatussiltidena, aga ilma videota varianti kah valida ei anna. Kõige kurvem on, et vahel harva ma tahaks neid etv24 klippe ikkagi näha, muidu keeraksin kõik Adblocki abiga kinni ja rahu majas.
Ennevanasti oli kaunis komme ehitada veeb nii, et ka dial-up'i peal hingitsejad saaksid seda kasutada. Niisugustest lahendustest ei maksa enam unistadagi, kõigi Eesti päevalehtede veebid on ilged latakad, iga uudise alla topitakse kogu ylejäänud leht, igas nurgas hypleb ja kargab mingeid tyytusi. Väike vihje reklaamisõprade maa peale kutsumiseks: mina näiteks keeran kinni kõik pildid, mis mu silma all end liigutada julgevad. Nad ei lase mul tekstile keskenduda ja käivad närvidele. Ja samamoodi käitujaid on aina rohkem. Nii et kumb kuulutus on lõpuks kasulikum: vilkuv ja lärmav pilt, mida ei nähta, või staatiline tekst, mida nähakse?
Yeah, right. Reklaamitöötajate eeldus on ikka, et klient on tropp. Ja klient tähendab siinkohal nii reklaami tellijat kui ka sihtgruppi. Ah et ei ole tropid? Öelge seda tellija nähes valedetektori all. Ka ei taha? Noh, millest me siis räägime.
Nii need asjad käivad. Lõppkokkuvõttes võidavad need asutused, kes annavad valikud inimeste endi kätte. Sest kui valikuvõimalust ei anta, võtavad inimesed need ise - või hääletavad jalgadega.