Tuesday, September 19, 2006

Sikud pahemale, lambad paremale...

Nägin kuskil just kuulutust, et mitmel pool linnas korraldatakse infopäevi. Infopäevadel selgitatakse, kuidas sorteerida prygi ja miks prygi sorteerimine hea on.
Tubli.


***

Meie maja juurest viidi paberiprygikast minema. Umbes kuu aega tagasi. Kuhu läks, ei tea.

Mina ei ole isegi mitte yks trobikonnast korteriomanikest (kes kuuldavasti pidada yhistu koosolekutel kymne sendi pärast edukalt kaklema, nagu ikka kombeks on). Mul yyrikorter ja ma ei näe ka yhtki paberit, mille alusel mult elektri- ja veeraha kysitakse. Sissekirjutusest rääkimata. Põhimõtteliselt võiks mul elektrit yldse mitte olla. Kuni arvuti töötab, ega ma seda tähele ka paneks.
Prygikasti panin tähele kyll. Oli ja enam ei ole.

Tegelikult oli mõned kvartalid edasi vanasti kyll yks. Ei tea, kas praegu ka on. Pole olnud aega otsima minna. Ei ole sedagi aega olnud, et korterist tolmu võtta. Äkki saan mõni päev sellega hakkama, et kirjutan mõne tuhandest lubatud kirjatööst valmis. Kui õnne on.
Aga prygikasti ei ole.
On infopäevad.


***

Inimesed on rõõmuga valmis rohelised olema, kui see neile piisavalt mugavaks teha. Näiteks nii, et iga kvartali peale on yks prygikast paberi ja yks klaasi jaoks või midagi seesugust. Ja kohalikus poes võetakse vastu peaaegu igasugust taarat ja hiljemalt pooletunnise jalutuskäigu kaugusel tõesti igasugust. Nii, et sa ei pea pärast pooleteisetunnist sabatamist duši all käima ja kõiki rõivaid yle pesema kuni aluspesuni välja. Halvemal juhul koos kogu oma kotiga tagasi lontsides.

Mulle käib närvidele nurgas kuhitsev sodi, mulle käib närvidele kõige yhte kasti toppimine, kuid oma niigi napist vabast ajast kurat teab kuhu ehku peale espitsjoone ette võtma ma ka ei nõustu.


***

Suvel kolis mu mamma yhest korterist teise. Kuhu saab Tartus anda ära vähekasutatud rõivaid, kui sul pole autot, millega kuhugi linnast viisteist kilomeetrit välja sõita või mööda linna seigelda, kui sul on kaks jalga ja turjal viis kotitäit riideid? Kaltsukad neid ei taha, elu on liiga heaks läinud.

Või mida teen mina peaaaegu tervete teksadega, millel on tagumiku sees auk? Istuv töö ja hea toit, tean isegi. Mis siis. Ikkagi keeldun õhtuti kaltsuvaipu kudumast.


***

Muuseas, kus myyakse vana head soolast Värskat või - veel parem - Šajanskojet ostja taarasse või muul moel, millega ei kaasne plastpudelihunnikut toanurgas? Ma tean, et osa inimesi ei tunne veel mingit maitset olevat ja neil on ykskõik, mida juua, aga mul ei ole.


***

Paljud asjad võiksid maailmas olla. Kas me oskame neid oma olemisse tuua?

 
eXTReMe Tracker