Monday, May 12, 2008

Eesti oma Tähevärav


Kord aastaid tagasi, ylikoolis yhelt erialalt teisele siirdumise järel kutsuti mind yhte Eesti kaitseväe asutusse - ilmselt mitte enam sõjakomissariaati, vaid sellega võrdsustatud isikusse. Nad seal ei suutnud päris hästi aru saada, mis minuga oli toimunud, ning ma ei pingutanud liialt, et seda neile selgitada. Kui ylemus oli mu peale hääle kähedaks karjunud, läks ta ukse taha suitsu tegema ja rahunema, sekretäripiiga aga pani kirja minu muud parameetrid ja silmanägemise miinused ning saatis mu igaveseks koju. Kõige rohkem tegi mulle toona nalja, kui hoolikalt tytarlaps kõik mu keeled kirja pani. "Kas "akkadi keel" kirjutatakse yhe või kahe k-ga?" Mõte Eesti-Sumeri sõjas tõlgiks sattumisest tundus, khm, omapärane ja huvitav.

Vaatan viimasel ajal yle toredat ulmeseriaali "Stargate SG-1". Kuskil seitsmenda hooaja alguses tuli äkki mu enda kunagine episood meelde. Kostis vaikne klõksatus ja kõik asetus paika.

Nii et ärge imestage, kui yhel päeval näete töökuulutuste rubriigis teadet:

Eesti kaitsevägi pakub tööd soravalt vana-egiptuse, akkadi ja sumeri keelt valdavatele ajaloolastele. Vajalik lahingukogemus. Hea palk ja rohkelt väliskomandeeringuid, põnevad kohtumised huvitavate inimeste ja teistega. Helista juba täna!

 
eXTReMe Tracker