Saturday, November 15, 2008

Kust tuleb hylge möla?

Olen siin aeg-ajalt kasutanud väljendit "hylge möla" ja kyllap kasutan edaspidigi. Et folkloorset viidet ei peetaks aga tyhjaks lahmimiseks, panen kirja loo, kust see fraas pärineb - nii, nagu mina seda kuulnud olen ja mäletan. Rahvaluule ju.

Läinud kolm meest paadiga hylgejahile. Ei tea, mida nad seal sahmerdasid või milles asi, yks meestest kukkus igatahes vette - ja veel nii õnnetult, et teised kohe ei märganud.

Sulberdas õnnetuke siis ringi, kuni teised tema poole vaatasid. Hämar ka ja sant ilm, ei olnud õieti nähagi, mis tume kuju seal myttab. Yks sirutas käe juba harpuuni järele.

Ujuja karjuma: "Ära löö, ära löö, see olen ju mina, Juhan!" Mispeale kolmas mees õpetanud: "Ära usu hylge möla, äsa talle aeruga!"
Sihuke õpetlik lugu. Nõuanne, mõistagi, on tihtipeale tululik. Ei tea, kas Meerikamaal sõna bullshit kohta kah samasugune jutuke liigub?

 
eXTReMe Tracker