Sunday, October 22, 2006

Roheline tööstus

Yllataval kombel on lehe homsed tööstuskyljed ysna rohelised.

Kõneldakse rohelistest hangetest, mis praegu meneteldava seaduseelnõu järgi peaks 1. jaanuarist 2007 kohustuslikuks muutuma. Ega inimesed ise vabatahtlikult enda elu keerulisemaks teha ei taha, aga kui riigihankes lihtsalt ei saa leppida muidu, kui taaskasutatavate toodete, tagastatavate pakendite ja mittekantserogeensete kemikaalidega, mis neil muud yle jääb.

Kas ei kõla vahvasti: "kantserogeenne kantselei"?
Minu meelest kyll kõlab.

(Siit ka selgitus Villu Reiljanile, kes keskkonnaministrina ei saanud aru, miks peaks riik rohelise ühiskonna jaoks midagi tegema, kui hoopis inimesed ise peaksid rohkem püüdma. Armas Villu, paljude asjade tootmine on odavam, kui roe tehase aia taha kallata. Et hais ära ei tapaks, moodustavad inimesed riigi, kes käseb tehasel asju puhtamalt ajada. Siis käib inimeste jõud massinast yle. Loe rohkem Terelooma blogi, saad ilmaasjadest paremini aru.)

Teisel kyljel on juttu mahetootmisest, millega tegeleb aina rohkem põllumehi. Ka 60% Eesti elanikest tahab poest mahedaid asju osta. (Mina olen ses suhtes ysna kylma kõhuga: mahe peab sama hästi maitsma kui mittemahe ning ei tohiks olla oluliselt kallim. Aga mina olen ka paadunud kyynik.) Kahjuks neid poes lihtsalt pole, või on vähe, või kehvas valikus. Mahekraami töötlejaid napib ning myyjatega on kah, nagu on. See asi peakski just paranema.

(Õige ta on, käisin kunagi Viru Keskuses maheletti kaemas. Mina sealt kyll söönuks ei saa ja nii rikas ma ka ei ole. Ehkki kunagi ma ostan sealt midagi. Ausalt, noh. Veini näiteks. Või kohvi.)

Mis veel vahvam, tööstustoimetaja Ain Alvela jätkab samal teemal ka eel-eelviimase kylje repliigis, nimetades hiljuti lahkunud Elizabethi roheliste saadikuks. Kahjuks ei saa ma veel ilmumata nuppu siinkohal pikemalt tsiteerida, aga niipaljukest kyll:

Tõsi, mis tõsi – Briti saartelt saabunud kroonitud vanainimesel ja furooril läks korda linnatänavad tulemuslikumalt sõidukitest puhastada, kui on mistahes kampaania korras läbiviidud autovaba päev seda siiani suutnud. /---/ Hingatava olluse kontsentratsioon atmosfääris suurenes tuntavalt.
Muhe ja asjalik jutt. Kelle me järgmisena kutsume?



P.S. Kuninglikust autovabadusest on kõnelnud ka Tereloom. Teised kindlasti ka, praegu ei leia yles. Mina tahaks ent vana asja meenutada ja rääkida kunagi roolijoodikuist. Mis siis, et vana teema, ikka on hea näägutada. Ma ise ei sõida kunagi purjuspäi. Isegi kainelt mitte.

 
eXTReMe Tracker