Tuesday, November 21, 2006

Surnukirstul viisteist tohtrit, hoirassaa ja pudel rummi!

Tore inime kirjutas mu alkoholijutule kommentaari. Hakkasin samapidi vastama, ent lõin lõpuks käega. Parem kirjutan siia, pika jutu jaoks sobilikum ning leian ise kah hiljem yles.

Perearsti juures käisin ma viimati, hm, kaks ja pool aastat tagasi? Kuna Systeem on meil kafkalik, pole hakanud end välja logima, olen siiani surnud hing oma perearsti nimistus. Võetagu seda kui hea tahte avaldust ja pisukest anonyymset toetust me tervishoiusysteemile.

Ehkki ega mul tolle perearsti läheduses elades temast kah mingit kasu polnud. Kui mu elukaaslane läks ytlema, et olen kodus 40 kraadiga siruli, kysis arst, miks ma ise tema juurde ei tulnud. (BTW, enne mahakukkumist käisin veel 39ga ladina keele kontrolltööl. Tagasi tulin seinu pidi.) Muul ajal soovitas me diplomeeritud homöopaat kõigi haiguste vastu sibulat, taimeteesid ja "palju värsket õhku", nagu ytleb anekdoot. Aitäh, Eestis kasvavaid ravimtaimi tunnen ma tänini paremini kui tema. Pikka aega olin yliõpilane, seevahel ka vabakutseline toimetaja ning harjusin mõttega, et elan ja suren riigiarstide abita. (Hambaravi hamba peale.)

Praegu maksab Leht mu pealt korralikku sotsiaalmaksu ja mina ei tea, kuhu see läheb. Tõenäoliselt näen ma seda sama palju kui pensioni - Sydameliidu lubaduste järgi saan ma enne 50ndat eluaastat õnnelikult infarkti. Kui ei saa, kaeban Sydameliidu kohtusse nagu Kurt Vonnegut kõlaka andmeil tubakakompaniid: kuhu kurat mu lubatud surm jääb, ah? Mu vanaema on syndinud 1912, näinud Vene revolutsiooni ja talle ei meeldi nii vana olla. Juba kymmekond aastat tagasi keeldus talvepuid tellimast. Mina ei tahaks ka.

Ja nyyd ytelgu mulle, kes oskab, miks peaks mind joomise eest pärast sotsiaalmaksu veel kuidagi maksustama? Ei, kui soovi on, laske aga käia. Ainult et selgitage mulle vähegi veenval moel, miks. Hea asja nimel olen ikka valmis raha jagama.

Ning et mind valesti ei mõistetaks: alaealiste joomise poolt ma ei ole, kuid ma ei arva, et kellaaja piirangud aitaks, kui systeemi pidavust ei suudeta muul moel garanteerida.

 
eXTReMe Tracker