Tuesday, January 29, 2008

Miks on kasutajavaenulikkus popp?

Aeg-ajalt levib ysna erinevaid netipaiku mööda katkupisik, mis väänab inimeste mõtted yhes suunas: oi kui hea oleks, kui igayks meie raamatupidamisse oma elukoha, konto- ja kinganumbri, isikukoe ja ämma neiupõlvenime annaks! Vanasti pandi selle jaoks ukseauku kuri valvelauatädi, kes nõudis žurnaali sissekandmist ning passi äraandmist. Nyyd muudetakse lihtsalt saidi funktsionaalsust nii, et seda registreerumata võimalikult vastik (või sootuks võimatu) kasutada oleks.

See on yks põhjus, miks ma uuendatud blog.tr.ee-d ei salli. (Ja ei lingi neile kah, vot.) Sõltuvalt asukohast ja millest igas kasutan ma umbes nelja arvutit, varsti viin oma arvuti ravikuuri ning saan veel viienda asenduseks. Mul ei ole meeleski, mis urrima kohti pidi ma kõik käinud olen, saati siis kõiki salasõnu. Miks pagana pärast pean ma kellelegi oma isikuandmed andma, keda ma usaldan umbes sama palju kui purjus kana? "Pähh ja pöhh," ytles admiral Õllekõht.

Nyyd tuli siis samasuguse vahva mõttega välja Päevaleht. Nende paberlehe veebiversioon koliti eriliselt seksika Flash-monstrumi peale ning seda ei saa suurendatult näha, kuni sa pole ennast sisse loginud. Mul ei ole Päevalehes kasutajat. Miks peaks olema? Ma ei viitsi nende kommentaariumides aega raiskamas käia. Mul on nende leht maale tellitud ja aitab. Milleks nyyd niisugune lollus?

Paraku käib mu tööylesannete hulka aeg-ajalt kohustus kolmest suuremast lehest vaimukaid (ja vaesematel päevadel mitte nii vaimukaid) lauseid otsida. Paberversiooni põhjal. Lehe enda puhul on juba piisavalt nõme, et seal pool ekraani mingite vilkuvate ja hyplevate mardustega on kaetud, hullem aga, et paberlehele pysilinki panna ei saa. Millegipärast ei suuda Lehe veeb normaalselt kypsiseid majandada, nii et iga kord peab paberlehe linki online'i kaudu otsima, kus see yhte veidrasse kohta on tsuratud. Marduseid peletan ma ysna edukalt Adblockiga, lingiga pole paraku midagi teha.

Postimees on neist kolmest ainus, millega on enam-vähem mugav asju ajada. Eks ta vilgub ja ulub ka ning aeg-ajalt uuendab lehte ysna nõmedalt jõulisel kombel (pikka artiklit lugedes kaotab tõber mitu korda järje ära ning viskab lehe taas algusse), aga sellega saab siiski hakkama. EPLi paberlehte ma aga nyyd enam ei näegi. Põhimõtteliselt võiksin ju lehenurgas fyysilist koopiat lapata ja Ctrl-C/Ctrl-V asemel tsitaate käsitsi sisse toksida, ent arukas ajakasutus see kyll pole. Umbes sama tobe kui Aavo Koka kujutlus, et keegi yksnes tema imetabaste kolumnide ning surmakuulutuste pärast lehte tellima hakkab. Muud põhjust kolumni veebis poolikuks jätta ju pole.

Huvitav, kas keegi märkab ka, kui ma Päevalehe tsitaadikobaratest lihtsalt välja jätan?


P.S. Katsusin meenutada mõnd kasutajasõbralikku eestikeelset meediaportaali. Ei oska yhtki nimetada. On mul vilets mälu või ei saa ma mäletada seda, mida pole?

 
eXTReMe Tracker