Saturday, April 3, 2010

Merehädas pealekaebaja

Õigupoolest on see rohkem IT-häda, aga merehädalise tunne tuli eile peale kyll. Mu enda lapakas on remondist ära toomata - neljapäeva õhtul helistati, et võib kätte saada, ent siis olin ma juba Edgari võimu alt lahkunud ja teel kuulsusele Käberlinskina. Soss-sepad tunnistasid, et keerasid emaplaati vahetades mälu tuksi. (Kyll mitte otsesõnu, aga kui enne vahetust oli mälu korras ja pärast ei olnud, vaevalt mõni Tallinna loomaaia šimpans öösel salaja Max123 kontorisse ronis, et ajaviiteks arvutite kallal nokitseda.)

Lootsin neljapäeval Tartus tegemata jäänud töö maal reede hommikul ära lõpetada, ent selle asemel seisin silmitsi kahe tõbise lapakaga. Yhes võis aadressi brauserisse toksida ning seejärel minut aega käsipõsakil vaadata, kuidas tähed viisakate pauside järel ykshaaval nähtavale ilmuvad. Teises kulutas usin troojalane ära vähemasti 50% prose võimsusest, allalaadimised liikusid meeletul kiirusel 200 B/s. No ja telefoni kaudu ma kah oma portaali õnnetusse adminiliidesesse ei pääse.

Mõtlesin alguses, et tõstan yhe teise tyhjaks, aga majas oli õige suurem mälupulk 128MB. Paarikymne GB jaoks kuidagi vähevõitu. MP3-mängijat ei tundnud ykski masin ära ning neil töökiirustel ei hakanud ma DVD-lõikamisele mõtlemagi. Toorikuid polnud ka.

Lõpuks ajasin yhes masinas troojalasel juhtme kokku, nii et ehkki ta mul ennast sulgeda ei lubanud, ytles protsess lõpuks ise yles. Tegevus meenutas rohkem eksortsisi kui midagi ratsionaalset. AVG antiviirus keeldus incognito.exe-t pahaks pidamast, otsisin käsitsi yles ja kustutasin ära, siis lasin arvuti muude vahenditega yle ning hakkasin Ubuntut CD-le lõikama.

Teine lapakas läks täitsa kenasti tööle, kui ta Ubuntu CD-lt käivitada. Kopeerisin kõik vajaliku systeemikettalt sisukettale ja asendasin Windowsi Linuxiga. Voilá! Veel mõned värskendused, tarvilikud lisaprogrammid ja... kell oligi pool kolm öösel. Töö jäi tänaseks, rääkimata muudest lõbustustest.

Eile hakkas yks idioot nimelt minu ja mu tuttavate blogisid valimatult spämmima. Varem piirdus "Elektritsaabtasuta" anonyymne omanik lehekommentaariumite reostamisega, aga nyyd astus ta minu jaoks yle kriitilise piiri. Kommentaarispämm ei paista kyll otseselt Bloggeri kasutustingimusi rikkuvat, ent mul on ikkagi kuri tahtmine Google'i rahvalt kysida, kas nad tahavad pidada enda pinnal inimest, kes lärmab kõikjal täiesti kontekstitult, et juutide maailmavalitsus on Eesti kylad tyhjaks kyyditanud. Minu arvates ei muuda sellised mudamölakad maailma paremaks.

"Report abuse"-nupp käib paraku vaid blogi enda kohta ja ei võimalda asjaolusid selgitada ega midagi kysida. Kui keegi teab, mis aadressil selline kiri saata tuleks, andku palun teada.

 
eXTReMe Tracker