Friday, May 4, 2007

Pildi sisse minek

Eile saatis sekretär neljanda korruse listi kirja, et tema laua man pidi kunsti näidatama. Väga kiire veel lehega ei olnud, läksingi kaema.

Keegi kohmetu olemisega läti tydruk näitas tõesti oma suure mapi vahelt pilte. Olla Hispaania kunstitudengite tööd (või vähemalt nii ma aru sain, tema inglis oli sama vaevaline kui vene, sõnad "niderlandskii", "Netherlands" ja "Dutch" jäid yhevõrra arusaamatuks). Pilte oli seal ysna mitmesuguseid: van Goghi reprosid (või, noh, motiive vähemasti), maastikke ja merestikke, yks imelise valgusega sadamapilt (tahaks ytelda, kelle moodi, aga ei tule keelele), yks Chagalli ja veel kedagi (Klimt? Miró?) meenutav naine hobusel, midagi seinaornamendi taolist sygavsiniste elevantidega (yhe faktuuril veel lind ja teisel lill), veel yhed, liivaga krobestatud elevandid (väga huvitav tehnika, arvab võhik), yks sygavsinine jäsemepundar (sobiks just maal sinisesse tuppa), yks Hispaania vanemat sorti linnavaade (inimestel on puhvkraed, eks ole) jne.

Tydruk ise ei jaganud kunstist kuigi palju. Van Goghi veel teadis ja sedagi oskas ytelda, et yks Dali-laadne oli ära ostetud, aga Chagall ei ytelnud talle juba midagi. Olla mullu kohtunud Riias Hispaania kunstitudengitega ning nyyd saatnud yks talle suure mapi kursakaaslaste töödega. Mingi Hispaania kunstikooli abituriendid.

Võtsin kätte ja ostsin kaks tykki ära. Ei, muud olid ka põnevad, aga ma ise olen kaunikesti konservatiivne ja tunnen pidevalt vajadust millegi rahustava järele. Ja see maastik ja merestik meeldisid mulle tõesti väga. Ysna klassikalised ja detailsed, vanas heas laadis. Mere ääres on mäenatukesed ja lainete kohal kaks kajaka moodi elukat. Teisel pildil on mäed, paar tutsu segametsa sõnajalgadega ja miski tasase olemisega veekogu, jõgi või järv. Meenutab natuke Siberit.

Tulin koju, vaatasin pildid yle ja olin ikka ostuga rahul. Hommikul tõusin, ikka meeldisid. Vaatan nyydki ja sydametunnistus ei kripelda teps. Mis mina kunstist nii väga tean, aga ma olen saanud oma raha eest asjad, mis mulle tõesti meeldivad. Olen ikka mõtelnud, et koju kunsti varudes pead valima pildid, mida tahaksid iga päev näha. Mingi ärritavates toonides õudus ei tuleks minu jaoks kõne allagi. Ja nyyd läks selle impulssostuga ikkagi hästi.

Ei, mina olen igati rahul, arvaku teised, mis pähe tuleb. Kui ei meeldi, ärgu siis kylla tulgu. Mina elan siin.


P.S. Kuskil mapi vahel on yks Nerva ka, peaks välja kaevama ja koos teistega ära raamima.

 
eXTReMe Tracker