Friday, July 14, 2006

All the Google's Men

Kirjeldan natuke enda asjatamisviise.

Meilid käivad mul läbi Gmaili. Olen aegade jooksul pruukinud hunnikute kaupa meiliaadresse, yks hullem kui teine. Ei, ega Gmail pole ka mingi täiuslik imeasi, aga ta on parem kui senised variandid. Lõppeks on mul meeletu kirjavahetus (olen seda isegi piiranud, ei viitsi enam kymnes yleilmses meililistis istuda), mis kuhugi mujale lihtsalt ei mahuks.
Ykskõik, millise arvuti ma ära asustan, tekib sinna ysna kiiresti ka Gmail Notifier - pisike jubin all paremas nurgas, mis uutest meilidest teada annab.

Võib-olla kasutan ma Gmaili natuke rohkem kui Google Notebooki. Võib-olla. Pisut. Yhtki muud asja kyll mitte. Kui formaat seda ei nõua, kipun juba muid tekstiredaktoreid unustama - on kuradi mugav jätkata kõiki töid samast kohast, sõltumata sellest, kas oled kodus, tööl või ykskõik kus mujal. Kõik mu märkmed pysivad kenasti korras ja ei kao kuhugi, varem oli mul komme kirjutuslaud pisikesi nartsunud lipikuid täis kuhjata. Milleks?
Ja võimalus nii Internet Exploreris kui ka Firefoxis paari klõpsuga märkmeid teha on yks mõnusamaid asju, mis netividinad iial pakkunud on. Kahju, et seda Operas teha ei saa.
Tõsi mõningaid väikesi vajalikke asju Notebookis veel ei ole. Näiteks võiks systeem sissekanded automaatselt dateerida. Aga see pole suur häda, ainult mu oma hajameelsus segab.

Pikka aega kõhklesin, kas on mõtet yldse blogima hakata. Oli vist kyll. Ventiili läheb ikka vaja ja pealegi ei saa mõnes asjalikus paigas muidu kommenteerida, kui Bloggeri kontot pole.

Kalendritarkvara pole ma kunagi oluliseks pidanud. Mõttetu vidin, märkmik on palju parem. Pealegi peab sellest kasu saamiseks iga päev arvuti taga olema. Samas kaob märkmik muidugi alati kuhugi ära. Nojah, Google Calendari väljatulekust peale pole ma märkmikku lahti teinud.

Kontaktide andmebaasi pole ma veel täielikult Gmaili kontole sisestanud, ei ole lihtsalt aega ja viitsimist. Samas on mul komme kõikvõimalikke andmeid ja tutvusi korjata, nii et kunagi pean selle töö ära tegema, tekib endalgi mingi ylevaade. Ikka parem kui Wordi või Exceli fail.

Tabeleid on mul vähe, ei viitsi mina nendega nikerdada. Need, mis mul on, istuvad aga kõik kenasti Google Spreadsheetis. Excel on kole, kohmakas ja tyytu.

Hiljuti avastasin Picasa kasulikkuse. Pildimajandus on mul alati lootusetult segane olnud, peaks selle nyyd ära korrastama. Varem või hiljem annan ma kiusatusele järele ning ostan digifotoka, siis läheb seda suisa hädasti vaja. Mugav ja käepärane.

Google Toolbarist ma erilist kasu pole saanud. Praktikas pruugin vaid otselinki Gmaili, ylejäänud tahavad teadlikku harjutamist. Firefoxi otsinguaken on siiski parem, sinna saab Wikipedia ja IMDB kylge pookida, Toolbaris seda võimalust kahjuks pole. Mis tähendab, et IE meeldib mulle aina vähem.

Sama käib Google Desktopi kohta. Jah, Windoza enda otsinguvahendid on ilged, aeglased ja kasutud. Ent Desktop kipub mul millegipärast vohama, neelates tohutult mälu, ning ehkki ma armastan uudisefiide, on latakas ekraani servas siiski tyytu. Pealkirju sirvida on tore, kuid nende avamine brauseris on kohmakas ja aeglane. Kõigele lisaks on Google'i rahvas korduvalt lubanud kõik vead igas uues versioonis parandada, aga mul pole siiani õnnestunud õpetada fiidilugejat näitama mulle seda, mida ma tahan lugeda. Mul puudub igasugune huvi Chicago pesapallimeeskondade vastu, tahaksin hoopis uudiseid Lähis-Idast, Brasiilia indeksaktsiatest ning Greenpeace'i ettevõtmistest. Rohkem aktsiaid, vähem sporti!

Kui palju Google Web Acceleratorist tegelikult abi on, ei oska mina hinnata. Ise ta väidab kyll, et hoiab aega kokku. Ju on tal siis õigus.

Google Earthiga pole ma seni lähemalt tutvuda jõudnud, aga see paistab huvitav. Google Mapsi olen kasutanud kyll. Kahjuks ei ole seal Eesti kohta kuigi palju infot, aga satelliidipildilt leidsin oma kodumaja yles - Regio mulle seda võimalust ei paku.

Google Finance
meeldis mulle algusest peale, veebilingindus, paigutus ja kõik muu. Võimalus aktsiagraafikut oma käega sisse-välja zuumida on klassikaliste saitidega võrreldes vapustavalt tuuge. Kahjuks ei tööta see kõigi aktsiatega samavõrd hästi, puudub korralik info Ameerika-välistelt turgudelt (nt Stockholmist) ja millegipärast jäi arendustöö seisma enne tehniliste analyysivahendite lisamist. No võrdleme nyyd Vostok Nafta andmeid Yahoo! Finance'is ja Google Finance'is, eks ole.
Kasulik on see siiski.

Google News võiks olla paremini kohandatav nii temaatiliselt kui ka Eesti-suguse perifeeria tarbeks. Praegu ma seda kyll oma peamiseks uudisteallikaks lugeda ei saa. Vahel kylastan seda siiski, kui mingi laia ilma uudise kohta lisamaterjali tahan. On ka mõningad teemad, millel ilmuvast teavitab mind igapäevaselt või -nädalaselt Google Alerts.

Google Page Creator on yks mugavamaid veebilehe tegemise masinaid, mida ma tean. Siinkohal võiks arvestada, et ma olen neid teinud omajagu. Olen madaltaseme kirjutaja, tahan täielikku kontrolli skripti yle ning võimalikult vähe ballasti. Enamasti olen kasutanud Arachnophiliat (ei maksa midagi, kuid laiendab madaltaseme võimalusi täpselt minu maitse jagu), põlgamata ka Notepadi. Wordis tehtud kodulehed on rõvedad.
Nyyd aga meisterdan ma juba jupp aega lehte Page Creatoris - sest see on mugav ja kiire ning kõik minu tehtu on - refrään - mulle automaatselt kättesaadav, ykskõik kus ma ka poleks. Ja mul on piisavalt palju tegemist kõigi mõtteis idanevate projektide sisuga, et leppida lihtsa ja lakoonilise kujundusega, mis toimib ja ei raiska mu aega.

Maailm on paberist sõnaraamatutega kahetsusväärselt viletsalt varustatud, samas on netisõnaraamatutest vastete otsimine harukordselt tyytu. Google Translate ei ole kyll mingi tipptõlkemootor, ent annab tihtipeale kiire vastuse, kui mul on vaja vaid vihjet, millest ise edasi mõtelda.

Google Groupsi olen kasutanud vähe, ei ole lihtsalt viitsimist seal jahuda. Neil kordadel, kui olen sealt midagi otsinud, olen enamasti siiski asjalikku abi leidnud.

Aeg-ajalt olen pruukinud Book Searchi ja Blog Searchi, harvem Google Scholarit, kuna selle tulemused on tihtipeale kummalised ja kasutud. Loodan, et asi paraneb, kuid kardan, et mitte niipea. Google Images on iseenesestmõistetav, samuti igasuguseid otsinguid haldav otsingumälu Personalized Searchi all.

Mida aeg edasi, seda rohkem leian end ka Google Videost, ehkki kui ma ise midagi filmiksin, pakuks see mulle usutavasti rohkem.

Loomulikult on Google kõigi mu brauserite avaleht, sama loomulikult on see mitte igayhe, vaid personaliseeritud Google. Google Calendari minivariant, tulp mind huvitavate aktsiahindadega, rida olulisemaid uudisefiide (Google News, Reuters, WikiNews, BBC, Roheline Värav, Motley Fool, Slashdot, Wired - kahjuks ei ole Al-Jazeeral uudisefiidi), mõned huvitavad blogid (sealhulgas Google'i ametlik blog ja Google'i mitteametlik blog) ning pikk rida kõikvõimalikke bookmarke.

Google Pack elutseb mu mõlemas koduarvutis. Sellest saadud Norton Antivirus ja Ad-Aware hoolitsevad poole mu arvutiturvalisuse eest, teise poole moodustavad Spybot ja ZoneAlarm. Hea kombinatsioon, juba aastaid pole mul yhtki probleemi olnud, vaatamata permanentsele P2P-orgiale. Google Talk on hämmastavalt mugav, kahjuks ei kasuta seda kuigi paljud mu tuttavad. Et tööl on mu ametlik suhtluskanal niikuinii MSN, pysin siiski tolle juures. Aga GT on mõnusam. Packiga kaasnevatest Adobe Readerist, RealPlayerist jne ei ole ilmselt mõtet rääkida.

Kahjuks pole Eestis Google'i mobiilirakendustega suurt midagi teha. Sama kehtib Google Locali, Google Transiti, Google Ride Finderi ja veel mõne USA-keskse rakenduse kohta. Idee on hea, ainult veel mitte meile.

Froogle'ist pole ma siiani midagi huvitavat leidnud. Kyllap pole piisava hoolega otsinud. Google Checkout kõlab igatahes hästi. Kui ma leian mõne sellega yhilduva odava raamatupoe (kurat neid yle-lombi-saatmise kulusid võtku!), hakkan ilmselt usinaks kasutajaks.

Ei, ma ei ole mingi kriitikameeleta fänn. Aga ma näen hulka häid asju, mis mulle meeldivad, ja mida mulle pakutakse viisil, mis mulle meeldib. Tänapäeval on see ysna suur saavutus.

Parafraseerides Potterit, peast ja kindlasti vigaselt:
- Läbi ja lõhki Google'i mees, Oop?
- Jah, ja mul on hea meel, et see nyyd selgeks sai.

 
eXTReMe Tracker