Monday, February 5, 2007

Julia? Mõttepuru, ei muud

Draamateater.


***

Kostyymikunstnik on kõvasti vaeva näinud.
Mehed sukkpykstes ja fallilised lillikesed.
"Mu härra, miks on teie roos nii norus?"


***

Kellelegi meeldis Sex Pistols.
Minu lapsepõlve lemmik oli pigem "Rosta Aknad" ja Majakovski, aga ega mul John Lydoni vastu ka midagi ei ole. Rokkisivad kyll, jah, aitäh.
Loodetavasti lasevad ka plaadi välja. (Turunduslikult olnuks arukas plaat kohe valmis teha ja vaheaegadel puhvetis myya, aga no mine sa kultuurirahvale rahast rääkima.)


***

Kaks põhjalikult formaliseeritud tegelast oli.
Yks vehkles raamatu järgi, teine suudles.
Letaalseiks osutusid mõlemad.

Kirjatarkusest ei tule midagi head.


***

Shakespeare'iga on trikke tehtud, aga kasutatud jupid on enam-vähem alles.
Ja kava on väga sympaatne, meenutab neid vanu kulunud Schilleri-raamatukesi. Don Carlos ja kes iganes.


***

Noore Kaljujärve ja Malmsteni puhul ma pean ikka tykk aega nimesid meenutama. Isad on siiamaani meeles. Rein ka.
Ei, noored näitlejad on meil tublid, hirmtublid, mängivad pille ja rokivad ja teevad tykka. Mu enese viga, et ma olen vanema põlvkonnaga yles kasvanud.
Kaljujärve Macbeth ei lähe meelest ära.


***

Tyhja sest Pohlakesest, Pohlake on väike, noor ja armas, ent mitte pooltki nii huvitav kui Kaie Mihkelson.
Nad kõik liiguvad seal hästi, viimne kui poiss, vaata või söömata. Poosid, poosid, poosid. (Jyri Nael liigutas. Aplaus.)
Aga kellelgi ei ole niisugust täpsust ja elegantsi nagu Kaiel. Ainsa sõrmeliigutusega pihus leek syydata...


***

Poistest oli kõige sympaatsem just valgõ kaatsiga Tybalt. (Miks ma tahan kogu aeg "Thibault" ytelda?) Roosa särk, mis siis. Vaata parem monoloogi.
Monoloog oli tõesti hea.
Eks ta suri selle kätte ära ka.


***

Juliast ei olnud asja. Ega see yllata. Kole noor ikka teine.
(Tea, kas keegi on tänapäeval suutnud yldse sellevanustega seda tykki korralikult lavastada?)
Romeotest ei olnud kah asja.
(Või need paremad olid.)


***

Shakespeare'ile mõeldes jääb see ju samasse ritta kõigi nende "Ristiisade" ja "Sitsiillaste" ja "Sopranodega". Ysna samasugused kulid.
Kraaklevad kuskil bensiinijaamas, torgivad yksteist auklikuks ja kui viimane ellujäänu saadetakse linnast välja, hingavad kodanikud kergendatult.
Eks seda need mustad nadikuued muidugi võimendasid ka.


***

Kui ma seda vokaal-instrumentaalansamblit "Leningrad" nyyd mõne teisega segi ei aja, siis figureeris seegi mu muusikamaitse ääremail kunagi kaheksakymnendate lõpus-yheksakymnendate alguses, kui keskmesse jäid Akvarium ja (vähemal määral) Nautilus Pompilius. [Märkus: ajasingi segi.]
Kogu see kupatus tekitas mingi NEPiaegse õhustiku.
Saksofonid on mulle alati meeldinud. Piilupart Donaldist peale.


***

Ei, hea tykk. Saan aru neist kyll, kes kolmat korda vaatavad.
Tuglasele viidi pärast karp "Raffaellosid".

 
eXTReMe Tracker