Tuesday, February 27, 2007

Mina valin une. Vali sina ka!

Aga kas teate, miks minul ilmselt valimata jääb? Sest meie e-valimissysteem sunnib kasutama Microsofti tarkvara, kuid ei suuda ise sellega yhilduda. Ei, täitsa võimalik, et systeemi pikemalt kruttides saaks selle kuidagi käima, ainult et miks ma peaks? Kui ma oma käepäraste seadetega kogu ylejäänud neti kätte saan ja pole aastate kaupa mingeid turvaprobleeme kohanud, miks peaksin siis hakkama just selle nimel midagi maha keerama? Pähh.

Et ID-kaardid Firefoxiga tavaliselt toru ei võta, ei hakanud sellega proovimagi. Võtsin kohe IE. Läksin valimislehele www.valimised.ee ja... ei see mu kaarti ära tundnud.

Läksin välja, logisin end panka sisse. Sain kyll. Logisin välja. Läksin uuesti valimistesse. Tundis kaardi ära... ja ytles, et mul pole ActiveXi. Install. Ei saa, pakutava .cab-faili sertifikaat ei kõlba.

Ahaa, Windowsi kasutajatele soovitatakse allalaetavat rakendust valijarakendus.exe. Ok, proovime. Ja... "Windows has found a problem with this file. Unknown Publisher." Kui veateadet uurida, siis: "The certificate is not valid for the requested use."

Ok, olin vastutulelik ja keerasin kõik ActiveXi settingud lahti. Tulgu, kes tahab, roojaku mu arvutisse, nagu tahab.
Sama jama.

Armsad Tanel Tammet, Linnar Viik ja kõik muud Eesti microsoftistajad: võtke palun oma äbarik rakendus ja minge koos sellega sygavale p...sse.

Siiralt Teie,
Oop



P.S. Keerasin veel paar asja kinni ning sain rakenduse lõpuks alla laadida ja ära valida. Kuidas meie geeniuste arvates need e-valitud peaks saama, kellele "ActiveX" ja "settingud" midagi ei ytle, ei tea. Diagnoos jääb kehtima.

 
eXTReMe Tracker