Friday, February 2, 2007

Milleks meile geograafia, kui on olemas kutsar?

Neile, kes veel ei tea, aga peaks teadma: Tallinna taksonduses käib hoogne reform.

Põhiliselt olen viimasel ajal sõitnud Reval Taksoga, mis on yks odavamaid, kui mitte kõige odavam. Kui neil parasjagu autot ei jagu, lähevad käiku Sõbra Takso ja muud asendusvariandid. Vanasti kasutasin ainuyksi Tulikat, kuna neilt sai kõige sagedamini auto. Kõrge hind on kyll paha, ent kiirekiirekiirega taksot yldse mitte saada on märksa pahem.

Rahva Takso istub mul kah telefonis, aga neil on nii ebameeldiv nimi, et katsun neid enamasti vältida. Keegi võiks rääkida sedalaadi firmadele brändingust ja muust säärasest. Ei, Elmari raadiol on kah oma pysikuulajad, taksojuhtide seas isegi hulgaliselt. Kõigile lihtsalt ei istu Elmar, Diil, Zorro, Reporter, Naisteleht, Säästumarket, Võsapets, Heimarlenk, T-market ja muu "säästueluviis", mis pyyab jätta juba kaugelt mulje, just nagu oleks see hirmus odav, kuna on kole, ebamugav ja haiseb. Raha kulub tavaliselt sama palju kui korralikele asjadele, mõni annab selle vaid meelsamini välja. See kõik ei pruugi yldse Rahva Taksoga seostuda ning ma vabandan, kui mu mulje on ekslik. Mul on lihtsalt sellised assotsiatsioonid.

Mõne aja eest sain väga ebameeldiva yllatuse, usaldades telefonimälu ja tellides endale Silveri. Kord ennemuiste ytles yks mu sõber, et neil on mõistlikud hinnad ja jagub enamasti taksosid. Pikka aega see nii ka oli, aga nyyd avastasin, et Silver on muutunud veel kallimaks kui Tulikas. Viimase aasta jooksul olen saanud töö ja kodu vahet sõita Revaliga 50-60 ja Tulikaga umbes 100 eegu eest, Silver kooris nyyd yle 200. Aitäh ja nägemist.

Täna selgus, et Sõbra Takso on kyll hindu tõstnud, kuid suhteliselt mõistlikult. Sama asi olla ees kogu Tallinna firmadel ning kes veel selleni jõudnud pole, jõuab aprilliks kindlasti. Kui Reval ennast neile järele venitab, on nad jälle kahekesi linnas kõige odavamad. Sellele lisaks olla Sõber viimane firma, kus on palgalised taksojuhid. Minu kui sõitja jaoks on see hea, kuna palgaline läheb sinna, kuhu tellitakse, mitte ei syga FIEna kõhtu ja ei arva, et seekord ei viitsi, parem tukastaks pisut. Tuleb yhistransporti jälle pisut ymber hinnata, hoolimata Sõbra Taksode veidi piinlikult ruudulisest väljanägemisest.

Kõige tipuks leidis taksojuht mu eluaseme ilma juhatuseta ja ekslemata yles. Mõni ei leia öeldes kah, tellimise peale seistakse tihtipeale kvartal eemal ja väidetakse, et egas inimene ometi selle maja aadressi tea, kus ta sees elab. Au ja kiitus.


***

Tegelikult olid mul täna jõulud.
Kui pärisjõulude eel on pikkujoulut, kas nyyd on siis lyhytjoulut?
Sain kätte mind juba pikemat aega oodanud piparkoogi, mille pealiskirjaks oli terav ajahammas korrigeerinud "OCF".
Õhtul koju jõudes sõin selle ära.
Aitäh!

 
eXTReMe Tracker