Wednesday, May 14, 2008

Kuidas Äripäeva paberlehte veebist lugeda

Võtsin näiteks artikli, mille otsing Google'ist annab siiani vaid kaks vastet: "Maanteeröövist Eesti moodi". Ilus selge juhtum.

Esimene näide: aripaev.ee.
Näete lugu? Ei näe.



Teine näide: jah.ee.
Tekst ilusasti olemas.



Ehk siis kui leiate loo, mida Äripäevast ei näe, otsige selle pealkirja jah.ee-st.

Arvatavasti on asi selles, et jah.ee võtab tekstid RSSist. Olen varemgi kuulnud, et sealtkaudu pääseb Äripäeva paberlehe juttudele normaalselt ligi, erinevalt lehe veebikyljest.

Miks ma sellest kõigest räägin? Sest minu arvates on rumalus hoida arvamusartikleid salasõna taga peidus, tarvitamiseks yksnes paberlehe tellijaile. Arvamuslugude eesmärk on tekitada yhiskonnas debatti ja seeläbi ka huvi lehe vastu. Et teksti yle diskuteeritaks, peab see aga olema kergesti ligipääsetav ja tsiteeritav. Kui ma pean minema lehte lugema raamatukokku või tellijast sõbra poole, jääb see must lugemata. Konkurents mu ajale on niigi tihe.

Igatahes ei saa keegi ytelda, nagu poleks ma sellest ka majasiseselt rääkinud kõigile, kes eest ei jookse. Räägin lihtsalt siin ka. Kui niisugune võimalus tõesti kellelegi hinge peale käib, eks keeraku see siis kinni.

 
eXTReMe Tracker