Thursday, September 4, 2008

Google Chrome: paari päeva kogemus

Minu kaks põhilist kysimust on saanud vastused.

Deliciouse jaoks saab Chrome'is kasutada Operale mõeldud nuppe, sellega on kõik korras. Tõsi, see pole nii mugav kui Firefoxi liides, mis seniseid tag'e kasutatuse järjekorras ette pakub, aga ajab asja ära. Pealegi hakkab Firefox iga natukese aja takka oma bookmarke värskendama ning ei tee seda yhelgi ratsionaalsel viisil võrreldes ja lisades, vaid alustab iga kord nullist peale. Tulemuseks meeletu töökoormus, hangumine ja kokkujooks. Nagu Firefox, avab ka Chrome väikese mõnusa akna, mille tagant võib näha algset teksti - väga kasulik nõmedate veebide puhul, mille päises on väljaande nimi või tobe hyydlause, mitte artikkel (Maaleht, ÄP paberleht jts).

Adblocki kohta yteldi aga yhes Chrome'i foorumis, et seda ei ole ega tule. Nimelt ei pidavat Chrome'i praegu yldse täiendada saama. Soovitati jääda Gecko-põhiste brauserite ehk siis peamiselt Firefoxi juurde. Ei tahaks siiski hästi uskuda, et tulevik nii morniks jääb. Reklaamitõrje järele on liiga suur nõudlus, Eesti ajalehed on ilma ju loetamatud. Ehk kunagi ikka tuleb.

Vanade kysimuste asemele on tekkinud muidugi uued. Kuidas spellerit kinni saab keerata? Ma võin valida keele, aga eestit seal niikuinii ei pakuta. Nii et ykskõik, mida ma kirjutan, kogu tekst joonitakse punaselt alla. Pähh.

Et uue saki (ehk tab'i või vahelehe) saab panna näitama mingit hulka alguslehti, on tore. Vastik on aga, et systeem need ise enim kasutatute seast määrab ning ma ei saa neid valida. Ses mõttes on Opera märksa parem. Ehkki yldine idee on hea.

Bookmarke ei ole seni kasutanud. Mulle meeldis Firefoxi deliciouse-liides, mis lubas vanad bookmargid yldse ära kaotada. Peaks tegelikult proovima: ehk on need integreeritud Google Bookmarksi systeemiga, mis on iseenesest huvitav. Oleks ta käepärasem ning seotud mu otsinguajalooga veebis, mitte brauseris, võiks see peaaegu konkureerida deliciousega. Praegu võin ainult loota, et Google deliciouse yhel hetkel yles ostab ning kõik nimetatud yhte liidab.

Ja see meeldib mulle, et brauseris lahti jäänud aknad järgmine kord jälle lahti tehakse. Niisugune komme võiks täitsa standardiks saada. Võib-olla kunagi isegi Internet Exploreris.

Ise kysimus (ja täiesti asjassepuutumatu) on, miks Google pidevalt mu otsingu eelistused Moderate Safe'i peale keerab. Kui ma ei taha, et mu otsinguid filterdataks, miks ma pean seda yha ja yha yle kinnitama? Närvidele käib.

Aga muidu on kõik tore. Kui need vead ajapikku ära parandatakse, lähen hea meelega Chrome'ile yle. Selle jutu kirjutasin kah Chrome'is.

 
eXTReMe Tracker