Friday, October 31, 2008

Kuidas tervitada suitsetajat?

Kriminaalasi Viljandi Ühendatud Kutsekeskkool direktori Tarmo Looduse suhtes lõpetati, kuna tema süü ei leidnud tõendamist.

/---/

Täisealine õpilane väitis, et direktor Loodus oli tal käskinud sigaretti kätte võtta ning pärast seda noormehe käe kokku pigistanud.

Uurimise käigus ilmnes, et Loodus siiski ei käskinud õpilasel sigaretti kätte võtta. Loodus surus küll noormehe kätt, kuid direktor ei teadnud, et tal on suits peos.

Oktoobri alguses läks Loodus kooliterritooriumil suitsetavaid noormehi korrale kutsuma. Direktor tegi ettepaneku tervitada noormehi käepigistusega ning nooruk ulatas oma käe, milles oli ka põlev sigarett.
Olen yksvahe aastaid suitsetanud, olen pidanud ka seda varjama. Kogemus synnitab kahtlusi.

Oletame, et ma teen sellise eksperimendi: palun suitsetajast sõbral põleva suitsu pihku peita ning surun siis ta kätt. Mis te arvate, kumb saab kõrvetada? Kui pihku peidetud sigaret on - nagu tavaliselt - sõrmedega risti, satub hõõguv ots vastu minu, mitte suitsetaja sõrmi. Kui sigaret on millegipärast omaniku käega enam-vähem paralleelselt, jääb suitsuots kenasti kahe käe vahele ja kostab kahehäälne röögatus.

Eeldusel, et täiearuline koolidirektor peab yldse tarvilikuks suitsetavaid õpilasi käepigistusega tunnustada.


Millegipärast jääb mulle mulje, et Viljandi uurijad ja prokurörid ei suitseta. Või ei mõtle. Või mõtleb ja suitsetab nende eest IRL?


***

Ja nyyd kysimus EPLi ajakirjanikele: mitme t-ga kirjutatakse sõna sigaret?

 
eXTReMe Tracker