Wednesday, December 24, 2008

Stroom ilma metsata

Vanu pressiteateid lapates leidsin, et detsembri alguses kuulutas Tallinn: "Merimetsa asumisse rajatakse Merelahe tee."

Tallinna linnavalitsus kavatseb nimetada Põhja-Tallinna Merimetsa asumisse rajatava, Paldiski maanteelt Stroomi randa kulgeva tee Merelahe teeks.

Uue tänava rajamise näeb ette Paldiski mnt 62, 68, 68a ja 68c kinnistute detailplaneering, uue tänava algus on osaliselt juba välja ehitatud. Uue tänava alal on väga hea ja tihedas kasutuses olev tervisespordirada, mis kulgeb mööda metsasihti mereni.

Linnavalitsuse nimekomisjon lähtus nime valikul Merimetsa lähedusest ja tänava kulgemisest otse Kopli lahe suunas. Tänava mere poole jääv ning läbi Merimetsa kulgev lõpuosa on planeeritud kergliiklusteeks.


Seewald ehk Merimets

Õnnetut Stroomi metsa on juba sada korda edasi-tagasi solgutatud: kord tahetakse sinna mingisugust Põhjaväila ehitada, kord jälle väidetavalt loobutakse plaanist. Nyyd on siis järsku hirrrmus oluline teha otse läbi metsa "kergliiklustee", et tõbised meremehed ja kutsehaiged mugavalt randa jalutama pääseksid.

Ei mina usu, et linnavalitsusel niisugune jaburõilis plaan on. Olen kuri ja kahtlustav. Sõltuvalt sellest, kust täpselt tee ehitatakse, võib selle trass osalt tulevase väilaga kattuda. Igal juhul ei muutu mets sellest tihedamaks, kui temast teed läbi tehakse.


Põhjaväila lääneots läbi Stroomi metsa

Ja yldse, miks peab seda metsa kogu aeg surkima? Kes pagan sealt läbi viivaid teid nii kohutavalt vajab? Praegu ei paista kyll kuskilt otsast, et ymber Stroomi viivatel teedel kogu aeg tihe liiklus ja hirmsad ummikud oleksid. Isegi kui Siff ja kõik teised soovijad oma pilvelõhkujad Sitsimäele rajavad, saavad inimesed tõenäoliselt seniste tänavatega hakkama. Probleem on ainult sadamal - kus, tõsi kyll, transiit otsa lõppes ning pole ka tosina aasta jooksul ette näha.

Eks siis võib muidugi kysida, kas linnas on elanikud tööstuse jaoks või vastupidi. Niikuinii põhineb kogu Põhjaväila projekt printsiibil "viime liikluse kesklinnast Kalamajja ja Koplisse, seal niikuinii kedagi ei ela". Aga kui linnavalitsus kord vahetub, ehk võiks siis mõelda hoopis suurema kaubaveo Tallinnast välja kolimisele?

 
eXTReMe Tracker