Monday, January 4, 2010

Päevaleht loobus uudistest

Olen harjunud sellega, et Päevaleht on praktiliselt ainus uudisekanal Eestis, mida ma systeemselt jälgin. Kõike ei jõua, kõike ei taha ning Delfist saan töö tõttu niikuinii yledoosi. Nyyd tuleb ilmselt harjumusi muuta.

Täna hommikul kell pool kaheksa kinnitab EPLO juba mitmendat päeva, et kõige värskem uudis on Ilvese kõne ning tänase paberlehe kaanel on suur kiri "Rõõmurikast aastalõppu". Õigupoolest seisab nende kodulehel suisa kaks uudiserubriiki: "Viimased uudised", kus tunduvad olevat pressiteated, ning allpool kõrvuti blogidega "Uudised", kus on samasugused arvamuslood kui rubriigis "Arvamus" (mis on uudistest kõrgemal, seega ilmselt tähtsam ja loetavam).

Ah see siis ongi nende paljukiidetud uuendus. Kommentaaride ärakaotamisest on mul kama, enamasti ei tunne ma selle mokalaada vastu mingit huvi. Ehkki nii harva kui ma ise ka olen viitsinud mõnda juhuslikku kohta sisse hypata ja mingi märkuse poetada (enamasti õigekirja, harvemini faktivea teemal), ei hakkaks ma eladeski nägema vaeva ID-kaardi abil sisselogimisega ning tõenäliselt ei tee seda ka teised. Aga see pole tõesti eriline kaotus. (Muuseas, enamik lugejaid loeb veebiajalehti 9-17, seega tööl, kus neil pole isegi õigust arvutisse kaarditarkvara paigaldada.)

Kuuldavasti läheb EPLil nii viletsalt, et nad ei saa endale enam lugejaid lubada. Nähtavasti osati juba tykk aega tagasi võidujooksus veebireklaamirahale teistest lehtedest kaugele maha jääda, nyyd löödi käega ja lontsitakse kurvalt pealtvaatajate sekka.

Kust ma nyyd siis teada saan, millest kirjutavad Eesti tänased (ja homsed) lehed? Nähtavasti Postimehest või Delfist - valik Skylla ja Charybdise vahel. Mu lingikogus on ka news.station.ee, aga see sobib pigem konkreetset teemat otsides, ylevaate saamiseks on ta ebamugav. Mis seal ikka. Vähem uudiseid, rohkem tööd.

P.S. Tegelikult oleks tore leida iga päev aega, et vaadata yle Guardian ja Irish Times. Kui see edaspidi korda läheb, olen EPLile täitsa tänulik.

 
eXTReMe Tracker