Monday, November 24, 2008

Eilsed lumemuljed ehk päästekoer Fik

Käisin eile õhtul oma hädalist põnni ära päästmas. Kõigepealt sõitis vaeseke kuus tundi rongiga Aegviidust Ylemistele - kaugemale rongid ei tulnud, Tallinn oli ronge täis. Kuuldavasti olla kuskil puu rööbastele kukkunud. Imelik, minu arust on raudtee ymbrus kyllaltki lagedaks tehtud - aga no ju siis yks veel leidus. Rongis istunud blogijad vahetasid muljed, blogtree on neist kirev nagu juudi jõulupuu.

Linna jõudis põnn päält kymmet õhtal. Seisis koos sõpradega Ylemistel trammipeatuses, naiivne hing. Trammi ei tulnud. Trammid lihtsalt ei sõitnudki. Bussid ka mitte. Helistas mulle ja kysis taksonumbreid. Tema väntas taksofirmade numbreid sealpool toru otsas, mina siinpool, meie kodune dispetšer vahendas. Tõsi, põnni telefon sai varsti tyhjaks.

Proovisin 7-8 firmat läbi lootuses, et saan lumehädalisele ise järele sõita. Meeletud ooteajad, mõni number oli kogu aeg kinni ja mõni ei võtnud toru. Vähemalt yhes kohas yteldi, et taksod sõidavad kyll, aga tellimusi vastu ei võta - igas peatuses on niigi kymme sõitasoovijat. Teisal kurtis dispetšer, et jäi ise ööseks tööle, sest ei pääse koju. Abi ei kusagilt.

Mõtlesin juba, et proovin sõbralt teenet paluda - ehk toob mu põnni Ylemistelt Pelgulinna, kui talle eluks ajaks võlgu luban jääda. Ehkki vaevalt temagi liikuma oleks pääsenud. Õnneks helistati viimasel hetkel kodunt, et põnn oli juba käega vehkides juhusliku takso peale saanud. Nyyd tuli uus mure: tal polnud piisavalt raha. Yks sugulane aeti juba kohalikku taksopeatusse vastu, lidusin ka igaks juhuks sinnapoole.

Nagu selgus, õigesti tegin. Millaski helistas põnn ja kurtis, et ei tea, kus on, aga taksojuht ka edasi sõita ei taha, tänav umbes kui ummisking. Olla Karja tänaval. No misasja, Tallinnas polegi sihukest! Siis Kajaka turu juures. Ee... äkki Kadaka? Mkmm. Takkajärgi selgus, et on jah nihuke turg, minu juurest jupp maad edasi. Mullusui oli põnn laulupeo ajal vist sealt enam-vähem yle tänava kooli majutatud, aga või sa sihukse ilmaga ja pimedas midagi ära tunned. Ma kah tänini välistartlane.

Minu kodutänavakesest polnud taksojuht kuulnudki. Mingi väike firma oli, kus juhid ilmselt poole kohaga tööl, no ega siis jõuagi kogu linna tunda. Lõpuks olid nad igatahes päral. Seisin kaks tänavanurka eemal taksopeatuses ja vahtisin taksode järele ringi, kui põnn taksojuhi telefonilt helistas, et ootab mu kodutänava otsa man. Tundub, et nad tulid tõesti kuskilt Kopli kaudu tiirutades, kaks korda jäid lumme kinni. Seepärast ma neid ei näinudki, et nad teiselt poolt lähenesid.

Lippasin kodu poole tagasi, ostsin põnni välja, viisin tuppa ja söötsin kuuma suppi täis. Paari tunni pärast yritab ta Haapsalu bussiga lõpuks kooli jõuda. No hoian pöialt, mis ma muud teha saan. Ehk peaks igaks juhuks termosega suppi kaasa andma?

 
eXTReMe Tracker