Thursday, August 31, 2006

Tare-tareke

15. novembril kell 19 on Vanemuise kontserdisaalis Terem Quarteti 20. juubeli kontsert.
Aga mul on pii-leet, aaga mul on pii-leet, aaga mul on pii-leet!

Viimane kord nägin ma neid aastate eest Tartu Ülikooli aulas. Olen ma seal igasugustel kontsertidel käinud, aga kedagi teist pole seitse korda tagasi plaksutatud. Ja nad olid tõesti seda väärt.

Kui keegi Terem Quartetit ei tea, siis tegemist on vene ansambliga, kes suuri ja väikesi balalaikasid ja muid vene rahvapille leidlikult pruukides esitavad kõikvõimalikku repertuaari alates klassikast ("Kimalase lend") ja lõpetades heviga ("Iron man"). Neil muusikutel on nii kylluses annet kui ka ainulaadne muusikaline huumorimeel - asi, mida ma ise kyll muusikavõhikuna siiski alati naudin.

16. novembril on nad Tallinnas ka, mindagu ja kuulatagu.


***
Mul on igasuguseid muid pileteid veel.

23. septembril etendub Estonias Tammsaare "Juudit". Eluaeg olen Tammsaare näidendeid armastanud, juba jõnglasena lugesin kõik läbi, mis kätte sain. (Ja kätte sain "Kogutud teosed".) Nyyd tahaks veel mingi aja välja mõelda, mil Vene Teatrisse kylmetavat kuningat vaatama jõuaks.

16. septembril on Vanemuises hooaja avakontsert. Grieg ja Šoštakovitš, Peep Lassmann ja Vanemuise symfiorkester.

2. septembril korraldatakse Kumus ekskursioon Paul ja Kristjan Raua loomingu teemal. Lusti kui palju ja nalja nabani.

Olin kunagi ennepuiste kultuuriinimene. Hiljem sain suuresti myrgituse ja jätsin järele. (Eesti filoloogias saab kirjandusest kiirelt kõrini ning sumeri kunstiga tegeldes kipub "igavikuline" pilk uusaegsest sibelemisest yle vaatama. On tekste, mille kõrval kuulub Vana Testament modernistlikku kirjandusse.)
Võimalik, et see kõik hakkab nyyd tagasi tulema.

Elame, näeme.


***
Tegelikult nautisin ma eile Uma Thurmani filmi "My Super Ex-Girlfriend". No oli kyll Thurmani film, mõned teised näitlejad olid muidugi ka. Ning tõsi, kohati esines Thurmangi puiselt - ehkki koomiksikultuuri parodeeriv komöödia ei peagi sygava hingestatusega silma paistma. Mis sest. Thurman on lihtsalt nõnda tuuge.
Mine või kinno.

 
eXTReMe Tracker