Wednesday, June 3, 2009

Hääleta Otirehi poolt!

Eile laulis Tammsaare pargis miski tundmatu ansambel. Jõin pingil istudes oma topsikohvi ja mõtisklesin, mis pagana keeles nad kyll laulda võiks. Mingi slaavi keel? Just nagu ei oleks. Ungari? Mkmm. On see yldse Euroopa keel? Tõepoolest, mis keeles võiks poplaulu refrään olla "otireh, otireh" ja "vašanaa"?

Kui yhes laulus kõlas "Jerušalaim" ja järgmises "Adonai", hakkas pilt selgemaks muutuma. Sellegipoolest tundsin hetkeks tugevat kiusatust pausi aegu ligi astuda ja kysida: "Vabandage - kõik see kõlab väga kenasti ja mulle tõesti meeldib - aga ma päris hästi ei saanud aru - kelle poolt ma hääletama pean?"

Praegu käib kõik ymberringi toimuv ju valimiste kohta. Sealtsamast pargipingilt uitasid mööda venekeelsed kesknoored Segway kaksratastel ja IRLi aktivistid, seljal loosungid maamaksu vastu. (Mis on Europarlamendil maamaksuga pistmist?) Ja leedukate pudipadilettide vahel uitas keegi, kes jagas Martin Helme lendlehti. Ehk oli Helme ise? Ei mina teda nii selgelt mäleta.

Õhtul lappasin kodus valimisnimekirja. Igasugused elukad on kivi alt välja roninud. Öist Vahtkonda esindab keegi Juri Žuravljov, tema poliitilised vaated on vähemalt enam-vähem selged. (Ehkki kurat ise teab, mida ta arvab Euroopa yhtsest põllumajanduspoliitikast või sotsiaalsetest tagatistest.) Helmest ja Tarandist pole mõtet rääkida, "poliitikud on sead" on yks vanimaid poliitilisi loosungeid. Ei midagi uut ega huvitavat. Taira Aasa kohta puuduvad igasugused andmed peale selle, et temas olla tilk armeenia verd ja vabal ajal kuulub ta Keskerakonda. Ja nii edasi ja nii edasi.

Mõnes mõttes ongi kõige huvitavam Märt Õigus oma Vuntsikandjate Parteiga. "Te ei pea mind tõsiselt võtma, aga minu poolt hääletada võite ikkagi," kõlab ylejäänud Eesti poliitika taustal hämmastavalt rahumeelselt ja sympaatselt. Kes oleks osanud arvata, et meil avaneb kunagi võimalus valida Saaremaa viin Euroopa Parlamenti?

Pärast pikka sydaöist susserdamist ID-lugeja installimisega sain ka ise lõpuks valitud. Kogu see tsirkus on ju tore, kuid käib pikapeale siiski pisut närvidele. Valimisi võiks natuke vähem olla.

Ning ei, ma ei toetanud Reformierakonna kõige asjalikumat esindajat August Mõhki. Mulle meeldib hoopis Navi kyla rahvas.

 
eXTReMe Tracker