Friday, September 29, 2006

Yles- ja tuppamurdmine

Millegipärast oli täna närv must. B1-vitamiini puudusest arvatavasti. Et sõbraga joomaminek ei õnnestunud, läksin kinno.

"The Break-Up" (eesti keeles siis "Lahkuminek") on suuremalt jaolt just selline, nagu säherduse pealkirjaga romantilisest komöödiast oodata võib. See algab ysna ootuspäraselt. Vahepeal on mõningaid käänakuid, ent mitte midagi jalustrabavat. Jennifer Aniston on ahastav ja kena (ei, mitte tapvalt ilus, selleks on meil Uma) ning Vince Vaughn on your everyday mölakas. Kõik nii nagu olema peab.

Ei, mina ei ole selliste filmide sihtgrupp. Ei, mitte sellepärast, mida arvata võiks. Ma vaatan romantilisi komöödiaid kyll. Ulmekaid ja fantasy't muidugi, kurisagedasti naturaalse toore mõnuga bojevikke ("Crank", eks ole), sekka ka kinoKUNSTI kui niisugust (jep, ma ei ole ikka veel raatsinud "Orlandot" lahti korkida; arvaku nad mis tahavad, minu jaoks on Tilda Swinton kurrradi võluv), aga siiski ka romantikat. "Love Actually"-t olen näinud vähemalt viis korda ja kindlasti vaatan rohkem veel. Ent kui filmi sisse on kergestiseeditavuse nimel pandud meeste nalju ja naiste nalju, siis naeran mina mõningaid naiste nalju ja meeste omi ei naera. Enamasti ajavad need mul sydame pahaks.

Nojah, nagu yteldud, kulgeb "The Break-Up" rahulikult oma rada. See läheb sinna, kuhu sa ootadki, kyll mõningaste jõnksudega, aga siiski ysna etteaimatavas suunas. Lahendus terendab silme ees algusest peale.

Siis tulevad lõputiitrid.
Mitte lahendus.

Kui sa läksid seda vaatama, sest sul oli valida, kas võtta yks suur punnsuutäis või minna kinno, tahad sa saalist väljudes kaht punnsuutäit või yht kaks korda sama suurt kui varem.

Tyhi ja valus. Ebalev ootamatus.


***

Kui teil ei ole kodus vermutit, piisab martini imiteerimiseks sellest, kui lisate džinnile sidrunimahla, peotäie oliivivedelikku ja mõned mustad oliivid. Arvatavasti aitaks ka kapparid maitset parandada, kui need õigel hetkel meenuks. Teil on ju kapis kappareid ja oliive, eks ole? Olgem nyyd täiesti ausad. Muidugi on.


***

Ma arvasin kogu aeg, et mulle tõesti ei meeldi, kui mu majaperemehel on võtmed.
Ma ei unusta ju võtmeid tööle.
Mitte kunagi.

 
eXTReMe Tracker